Homer,
uit San Antionio, Texas, debuteert in 1969 met een cover van een
Willy Nelson-song. Een jaar later lijken psychedelische drugs
definitief hun werk gedaan te hebben, als Homer op Grown
In U.S.A. met
een bijzonder curieuze
fusie van progrock, countryrock en heavy, dubbelloops gitaren voor de
dag komt. Grown
In U.S.A.
stuitert op een prettige manier alle kanten op en wel zodanig dat
iedere genre-song op zichzelf staat en overtuigt. Melodieus
voortdenderende hardrock in 'Survivor', en 'Lonely Woman';
progressive rock in het prachtige 'Circles Of The North'; en pure,
meeslepende countryrock in 'Dawson Creek'. Excellente
zang, zowel in een hardrockstijl als in de fraaie harmoniezang,
geweldige gitaarduellen en prominente inzet van zowel mellotron en
pedal steel typeren deze weirde hutspot. Bizar en bedwelmend tegelijk
is dan ook 'Taking Me Home' waarin een ijle mellotron duelleert met
een jengelende pedal steel. Opmerkelijk, opwindend en ongebruikelijk
is dit Grown
In U.S.A.,
en uniek in zijn soort, temeer daar van Homer nadien elk spoor
ontbreekt.
Circles
In The North / Taking Me Home / Dawson Creek / Survivor / In The
Beginning / Love's Coming / Four Days And Nights 'Without You' /
Cyrano In The Park / Lonely Woman
Geen opmerkingen:
Een reactie posten